Subject: Ed: rus.Postimehe päring
From: "Kommunikatsioon - RA" <[email-masked]>
To: Keiu Põderson - RA <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Jun 2026 16:55:12 +0300

_____

Saatja: Kommunikatsioon - RA <[email-masked]>
Saadetud: esmaspäev, 01. juuni 2026 16:54
Adressaat: Sofija Soldatenko <[email-masked]>
Teema: Vs: rus.Postimehe päring

Tere, Sofija!

Ravimiameti järelevalveosakonna juhataja Liis Prii vastus:

"Muudatus puudutab narkootilise retseptiga väljakirjutatavaid ravimeid.

Narkootilise retseptiga kirjutatakse välja narkootiliste ja psühhotroopsete 
ainete I ja II nimekirja kuuluvaid aineid.  <https://www.ravimiregister.ee/> 
Ravimiregistris on selliste ravimite juures kollase taustaga tähis "N" (vt 
nt morfiin).

Korduvretsepti kirjutamine narkootilise retsepti puhul on olnud keelatud, 
kuid nüüd on arstil võimalus (mitte kohustus) kirjutada korraga välja kuni 
kuus ühesugust narkootilist retsepti. Seda juhul, kui arsti hinnangul on 
vajalik ja põhjendatud jätkata ravi enam kui üks kuu ning ta on veendunud, 
et patsiendi ohutus ja ravi tõhusus on tagatud.

Ühele retseptile saab jätkuvalt kirjutada kuni ühe kuu ravivajadusele 
vastavas koguses ravimit, kui konkreetsele ravimile ei rakendu koguselised 
piirangud, mis veel lühemaks ajaks võimaldavad ravimit välja kirjutada.

Korraga väljastatakse patsiendile apteegist ravim vaid ühe kehtiva retsepti 
alusel, mis on aktiveerunud. Retseptide aktiveerumise reeglid:
1. Retsept aktiveerub retsepti väljakirjutamise kuupäeval ja kehtib kuni 30 
päeva
2. retsept +20 päeva esimese retsepti väljaostu kuupäevast
3. retsept +50 päeva esimese retseptiväljaostu kuupäevast
4. retsept +80 päeva esimese retseptiväljaostu kuupäevast
5. retsept +110 päeva esimese retseptiväljaostu kuupäevast
6. retsept +140 päeva esimese retsepti väljaostu kuupäevast

Nii ei pea patsient iga kuu arsti juures uuel retseptil järel käima ja see 
hoiab kokku nii arsti kui patsiendi aega, kui raviskeem toimib ja on 
pikemaajaline. Samas on maandatud ohud, mis võiks kaasneda nende ravimite 
suuremas koguses korraga väljaostmisega (neil ravimitel on kõrgem 
kuritarvitamise risk).

Kui patsient jätab kaks järjestikust retsepti õigel ajal välja ostmata, siis 
tühistuvad automaatselt ka järgmised. Kui arst soovib vahepeal raviskeemi 
muuta, siis saab ta alati eelnevalt välja kirjutatud retseptid tühistada ja 
selle asemel uued välja kirjutada."

Kui tekib täpsustavaid küsimusi, vastame hea meelega! Võimalusel paluksime 
ka loo enne avaldamist üle vaadata, et vältida võimalikke arusaamatusi.

Parimate soovidega
Carmen Katariina Sikk
Ravimiameti kommunikatsiooninõunik

  _____

Saatja: Sofija Soldatenko <[email-masked]>
Saadetud: reede, 29. mai 2026 14:23
Adressaat: Kommunikatsioon - RA <[email-masked]>
Teema: rus.Postimehe päring

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Alates 14. maist on digitaalses retseptiteenuses kasutusele võetud uus 
funktsioon patsientidele, kellele on välja kirjutatud narkootilised ravimid. 
Arst kirjutab välja retsepti, kuid ravimeid saab välja osta ainult 
järk-järgult, mitte kõiki korraga. Kas amet võiks selgitada, kuidas uus 
süsteem täpselt töötab ja mille poolest see erineb varasemast? Millistele 
ravimitele see süsteem täpsemalt kehtib?

Lugupidamisega

Sofija Soldatenko

Rus.Postimees reporter

AS Postimees Grupp

[email-masked]